Bu Blogda Ara

5 Temmuz 2012 Perşembe

SEFİL MEHMET


4 Temmuz 2012

Halk şairi Sefil Mehmet'le buluşuyorum. 
Kızının marketinin önüne oturuyoruz. Kuzenime: 'Ben aç değilim, sen başının çaresine bak! Ozanı yakalamışken konuşayım/konuşturayım.' diyorum.

Ozan 86 yaşında. Son yıllarda acı çekmiş. Dert ortağını, arkadaşını kaybetmiş. 

Eşinin vefatının üzerinden geçen 15 yıl  elemini azaltamamış. Sefil eşinin vefatını, şöyle anlatıyor: ‘‘98 Yılının 20 nisanında vefat etti. Akşam bir aile dostundaydık. Ölen oğlunun sözü edildi sohbette. Belli eskiye dönük kederi artmış.
Sabahleyin bana: ''Bana elbise almışsın. Ama kendimi iyi hissetmiyorum. Kefen alsan olmaz mıydı.  Kefen al! dedi.  Akşam da Diyarbakır’a gideceksin.' dedi ama ben  Diyarbakır’daki işimin başına gidemedim. Çünkü sakalar (işçiler) hazırlanamadı. İyi ki, hazırlanamamışlar.  O gece eşim öldü.’’ diyor Sefil Mehmet.

Sefil'in ağzından kaptıklarımı yazıya döküyorum: 

Asıl adı Mehmet Şan.

DOĞUMU: 1927 Yılında Yenicekale’nin Çınarpınar köyünün Karbasan obasında doğmuş.

ÖĞRENİMİ: Askarlik yıllarında okumayı ve yazmayı öğrenmiş. Askerlik dönüşü çevrenin alimi Şaban Fakı’dan ders almıi. Şaban Fakı, zamanın alimi Tuzsus Hoca diye bilinen alimin seviyesinde imiş.

MESLEĞİ: Çifçilik. Bağ, bahçe, arıcılık. Babası Ali Şan ekmek sahibi biriymiş.
Senelerce saka başkanlığı yapmış.   Diyarbakır, Geben, Maraşaltı  gibi yerlerin verimli arazilerinde, çeltik, pamuk, ayçiçeği ve mısır gibi ürünler  yetiştirmiş.  Çok kazanmış. Sonra kötü niyetli insanların   kurbanı olmuş.

MEDENİ HALİ: Evli ve 5 çocuk babası. 
 

bir şiiri
*
virane  bahçe

Deli gönül daha meyve dikersin
Her gün ağlar ağlar boynun bükersin
Ölümlü dünyanın kahrın  çekersin
Kabirin  kapısın açtı el dedi

Deli gönül daha destan yazıyor
Olanca dertlerim gece azıyor
Virane bahçede kimler geziyor
Ağla ağla göz yaşların sil dedi

Kararmış  kaderim  parlamaz oldu
Kime ne, n'oldu ise bana oldu
Yetmiş vadesi de arkadaş  öldü
Ben ölecem  bana kefin al dedi

Virane oldu bağ bahçe  evimiz
Şimdilik ayrıldı artık yolumuz
Şeyhadil’de kaldın  sen de yalınız 
Oğlunu da ara   orda bul dedi 

İnsanoğlu ne ekerse biçiyor
Kara günler gelip gelip geçiyor
Bre  Mehmet taydaşların göçüyor
Dönüş yok göründü bana yol dedi

Çözülmüş,  düzelmez Sefilin işi
Ne gelir ki elden bozulmuş başı
Yazılmış künyesi dikilmiş taşı
Şeyhadil göz kırptı gayrı gel dedi


kelimeler 

Kefin:    Kefen (Maraş ağzı)
Şeyhadil:   Ünlü bir bilgenin ismini taşıyan K. Maraş'ın   büyük  mezarlığı.
Taydaşlar:  Yaşıtlar.
Vadesi yetmek:  Ölüm zamanı gelmek. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder